Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuální školní rok > Aktuality > Ukázka výuky na druhém stupni

Ukázka výuky na druhém stupni



Datum konání:
23.4.2025
Datum ukončení:
30.4.2025

 

Vaření u chlapců z 9. C a 9. D - výuka pracovních činností

Pečení děvčat z 6. C a 6. D - výuka pracovních činností

Velikonoční tvoření - výuka pracovních činností (dívky 7. ročník)

1.png

2.png

3.png

Mezinárodní den matematiky

Matematika je poměrně významná součást našich dní a setkáváme se s ní téměř na každém kroku. Proto jsme Mezinárodní den matematiky, také známý jako Pí day, oslavili stylově. 14. 3. byla pro žáky 2. stupně připravena Matematická hra. Žáci plnili úkoly na 17 stanovištích. Ze všech zúčastněných nakonec vzešlo 30 úspěšných řešitelů. Gratulujeme!

Ukázka z hodin španělštiny

Věděli jste, že ve Španělsku nemají zoubkovou vílu, ale mince, sladkost nebo malý dárek za vypadlý zoubek, který nosí Myšák Pérez?
Jak vypadá běžný den Myšáka Péreze, zobrazili žáci devátých ročníků španělštiny ve svých komiksech. Zároveň si žáci procvičili minulý čas pretérito perfecto. 
 
486551080_1197270705734889_4711140393676306960_n.jpg
 

Dílna čtení v 6. A

Valentýn v hodině chemie: Kreativní nástěnka plná lásky a vědy

Láska a chemie mají víc společného, než by se na první pohled mohlo zdát. V rámci valentýnského týdne jsme se rozhodli propojit vědu s kreativitou a připravit tematickou nástěnku, kterou vytvořili sami žáci.

Žáci 9. ročníků měli za úkol vizuálně zpracovat informace o „chemii lásky“ – oxytocinu, dopaminu a endorfinu, tedy látkách, které ovlivňují naše pocity štěstí a zamilovanosti.

Naše valentýnská chemická nástěnka nyní zdobí učebnu chemie a přináší nejen estetický zážitek, ale i zajímavé poznatky o tom, jak funguje chemie lásky. Žáci se dozvěděli mnoho zajímvého, ale také ukázali svou kreativitu a týmovou spolupráci.

Spojení vědy a umění se opět osvědčilo – chemie může být nejen zajímavá, ale i krásná!

 

Výuka literatury v 9. D

Třída 9. D v rámci hodin literatury tvořila po vzoru Jiřího Koláře, básníka, autora experimentální a vizuální poezie, umělce 20. století.

Výuka fyziky v 6. A a 6. C - těžiště

 

Návrh bez názvu (1).png

Pracovní vyučování u dívek 9. tříd

Chcete si naplánovat den, prázdniny, dovolenou nebo jen tak odškrtávat uběhlý čas? Obraťte se na žákyně 9. A, B a ony vám vytvoří originální plánovač. Nebo vám vytvoří deníky, které nikde nekoupíte.

Literatura v 9. C

Jak by vypadaly profily na instagramu, kdyby jej užívali Karel Čapek, William Shakespeare či Jan Amos Komenský? To měli za úkol žáci 9. C během výuky literatury.

 

Občanská výchova - seznámení s činností městského úřadu

Žáci 6. C a 6. D byli v listopadu na návštěvě Městského úřadu Poděbrady. Seznámili se s jeho činností. Vyzkoušeli hlasovací systém a pan místostarosta PhDr. Ladislav Langr poskytl vyčerpávající odpovědi na zvídavé otázky ohledně historie města či plánů do budoucna. Foto žáci 6. D.

Hodiny matematiky v 6. B a 6. D - Jednotky obsahu
Pomocí doma vyrobených metrů čtverečních žáci ověřili přesnost svých odhadů a procvičili vzorce při výpočtech. Dále otestovali své znalosti převodů jednotek a dokázali správnost převodu z m2 na dm2.

Pracovní činnosti u dívek v 7. třídě

Žáci 6. B a sametová revoluce o informatice

Návrh bez názvu(12).png

Výuka fyziky v 6. třídách - tření

V 6. D a 6. B si žáci na jednoduchých pokusech ověřili, zda funguje teorie v praxi. A seznámili se s využitím tření v reálných situacích.

Výchova pro život v 6. třídách - téma UČENÍ

Přírodopis v 9. třídách - laboratorní práce

Výuka genetiky

Žáci devátého ročníku v hodinách přírodopisu prováděli laboratorní práce z oblasti genetiky. Ve skupinách zkoumali četnost zděděných a získaných znaků ve třídě, například schopnost srolovat jazyk nebo barvoslepost, a vytvářeli grafická znázornění výsledků. Dalším úkolem byla izolace DNA z ovoce, kde si žáci prakticky vyzkoušeli postup izolace genetického materiálu. Tato aktivita podpořila jejich spolupráci a schopnost rozdělit si úkoly, což vedlo k efektivnímu dosažení výsledků. Celý projekt jim umožnil lépe pochopit základy genetiky a propojit teorii s praxí.