Pracovní činnosti - děvčata 9. třída
Pracovní činnosti - děvčata 6. třída
Výtvarná výchova, téma: významní umělci
Výtvarná výchova a soutěž KOUZELNÝ LES
Výtvarná výchova a soutěž HRDINOVÉ DNEŠKA
Společně za opakováním atomů a iontů
V hodině chemie se žáci 8. ročníku pustili do skupinové práce na téma atomy a ionty. Každá skupina měla za úkol nejen pochopit rozdíly mezi atomy a ionty, ale také je co nejlépe vysvětlit ostatním.
Práce ve skupině ale nebyla jen o chemii a řešení úloh na téma atomy a ionty, žáci museli rovněž spolupracovat, rozdělit si úkoly a hlídat čas. Stanovený časový limit na každou úlohu znamenal efektivně propojit znalosti a komunikaci, aby vše stihli před časovým znamením.
Nakonec se ukázalo, že kdo si dobře rozdělil práci, měl nejen hotovo včas, ale také si z hodiny odnesl nejvíce nových znalostí. Díky této aktivitě si žáci nejen procvičili chemii, ale také dovednost pracovat pod časovým tlakem – a to se jim bude hodit nejen ve škole, ale i v životě!
Během laboratorní práce z fyziky se žáci dozvěděli, co je to difuze. Informace vyhledali v připraveném textu a následně ověřovali při praktickém pokusu. Sledovali jak se částice samovolně mísí a jak jejich pohyb ovlivňuje teplota.
Matematika je poměrně významná součást našich dní a setkáváme se s ní téměř na každém kroku. Proto jsme Mezinárodní den matematiky, také známý jako Pí day, oslavili stylově. 14. 3. byla pro žáky 2. stupně připravena Matematická hra. Žáci plnili úkoly na 17 stanovištích. Ze všech zúčastněných nakonec vzešlo 30 úspěšných řešitelů. Gratulujeme!
Láska a chemie mají víc společného, než by se na první pohled mohlo zdát. V rámci valentýnského týdne jsme se rozhodli propojit vědu s kreativitou a připravit tematickou nástěnku, kterou vytvořili sami žáci.
Žáci 9. ročníků měli za úkol vizuálně zpracovat informace o „chemii lásky“ – oxytocinu, dopaminu a endorfinu, tedy látkách, které ovlivňují naše pocity štěstí a zamilovanosti.
Naše valentýnská chemická nástěnka nyní zdobí učebnu chemie a přináší nejen estetický zážitek, ale i zajímavé poznatky o tom, jak funguje chemie lásky. Žáci se dozvěděli mnoho zajímvého, ale také ukázali svou kreativitu a týmovou spolupráci.
Spojení vědy a umění se opět osvědčilo – chemie může být nejen zajímavá, ale i krásná!
Výuka literatury v 9. D
Třída 9. D v rámci hodin literatury tvořila po vzoru Jiřího Koláře, básníka, autora experimentální a vizuální poezie, umělce 20. století.
Výuka fyziky v 6. A a 6. C - těžiště
Pracovní vyučování u dívek 9. tříd
Chcete si naplánovat den, prázdniny, dovolenou nebo jen tak odškrtávat uběhlý čas? Obraťte se na žákyně 9. A, B a ony vám vytvoří originální plánovač. Nebo vám vytvoří deníky, které nikde nekoupíte.
Literatura v 9. C
Jak by vypadaly profily na instagramu, kdyby jej užívali Karel Čapek, William Shakespeare či Jan Amos Komenský? To měli za úkol žáci 9. C během výuky literatury.
Občanská výchova - seznámení s činností městského úřadu
Žáci 6. C a 6. D byli v listopadu na návštěvě Městského úřadu Poděbrady. Seznámili se s jeho činností. Vyzkoušeli hlasovací systém a pan místostarosta PhDr. Ladislav Langr poskytl vyčerpávající odpovědi na zvídavé otázky ohledně historie města či plánů do budoucna. Foto žáci 6. D.
Hodiny matematiky v 6. B a 6. D - Jednotky obsahu
Pomocí doma vyrobených metrů čtverečních žáci ověřili přesnost svých odhadů a procvičili vzorce při výpočtech. Dále otestovali své znalosti převodů jednotek a dokázali správnost převodu z m2 na dm2.
Pracovní činnosti u dívek v 7. třídě
Žáci 6. B a sametová revoluce o informatice
Výuka fyziky v 6. třídách - tření
V 6. D a 6. B si žáci na jednoduchých pokusech ověřili, zda funguje teorie v praxi. A seznámili se s využitím tření v reálných situacích.
Výchova pro život v 6. třídách - téma UČENÍ
Přírodopis v 9. třídách - laboratorní práce
Výuka genetiky
Žáci devátého ročníku v hodinách přírodopisu prováděli laboratorní práce z oblasti genetiky. Ve skupinách zkoumali četnost zděděných a získaných znaků ve třídě, například schopnost srolovat jazyk nebo barvoslepost, a vytvářeli grafická znázornění výsledků. Dalším úkolem byla izolace DNA z ovoce, kde si žáci prakticky vyzkoušeli postup izolace genetického materiálu. Tato aktivita podpořila jejich spolupráci a schopnost rozdělit si úkoly, což vedlo k efektivnímu dosažení výsledků. Celý projekt jim umožnil lépe pochopit základy genetiky a propojit teorii s praxí.