Pozice asistenta pedagoga (AP) pro žáky se sociálním znevýhodněním byla na naší škole zřízena před více jak deseti lety. Pedagogy byla přítomnost AP, který se systematicky věnoval žákům s nízkým sociálně ekonomickým a kulturním statusem, žákům z neúplných rodin, ale též z rodin v krizi (sociálně i emočně strádajícím dětem) a z rodin s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka – tedy žáků z prostředí, kde se jim nedostává dostatečné podpory k řádnému vzdělávání včetně spolupráce zák. zástupců se školou, hodnocena kladně. Došlo k poklesu výchovných obtíží těchto žáků i ke zlepšení jejich školních výsledků, rovněž i k jejich lepšímu sociálnímu začlenění ve třídě. Stejně pozitivní ohlas měla tato podpora i u rodičů, kteří jsou často v takové situaci, že sami nejsou schopni svým dětem pomoci a z finančních důvodů si nemohou dovolit takovou službu někde zajistit.
V naší škole pracují již standardně asistentky pedagoga. S žáky naše paní asistentky pracují nejen formou přímé podpory ve vyučovací hodině, ale pomáhají jim i mimo vyučování, procvičují učivo, napomáhají s domácí přípravou. Nedílnou součástí jejich práce je spolupráce s rodiči.
Naším cílem je udržení těchto žáků v hlavním vzdělávacím proudu. Díky finančním prostředkům, které získáváme z rozvojových programů MŠMT, pokračujeme v dlouhodobé a systematické přímé práci s těmito žáky a jejich rodiči, vytváříme podpůrné prostředí, pomáháme při zvládání školních nároků, posilujeme motivaci pro školní práci, posilujeme sebevědomí a sebepojetí těchto žáků i jako prevenci jejich rizikového chování.
Garantem této oblasti je Mgr. Jana Smíšková.