Protože jsme druháčci, zahájili jsme učení k laskavosti nejdříve u sebe a v naší třídě. Na co jsme se zaměřili: chování žáků o přestávce, vzájemné vztahy.
Namalovali jsme postavu "Laskavečky", použili jsme ji jako myšlenkovou mapu.
Jak pomoci dětem ve třídě s vzájemnými vztahy, jak vtáhnout do kolektivu všechny žáky, nikoho nevyčleňovat, být si rovni, mít se rádi, pomáhat si, respektovat se navzájem.
Začátky byly nejisté, pomalé. Začali jsme již týden dopředu, abychom si vše promysleli a vymysleli možnosti. Nakonec se objevil nápad na založení "Laskavých kroužků". Děti vymyslely (a nejvíce se ujaly) kroužky: relaxační, matematický a výtvarný.
Takže, kdo chtěl, sedl si na koberec, a buď někoho masíroval, nebo se sám nechal - přinesli jsme si pomůcky a už to jelo.
Matematiku měli na starosti milovníci počítání, opět jsme připravili hry a pomůcky a kdo chtěl, zašel do tohoto kroužku. Žáci si zde mohli také nechat vysvětit matematické hry a záhady.
Výtvarný kroužek byl o tvoření, předávání obrázků a dárečků těm, co byli smutní nebo neuměli tak dobře malovat.
No, a aby toho nebylo málo, sbírali jsme lízátka pro onkologicky nemocné děti a dnes jsme přidali příspěvky pro záchranou stanici, která se stará o nemocná a opuštěná zvířátka.
Máme radost, že umíme rozdávat radost.
D. Šafránková