Výtvarná výchova - letní olympijské hry v Paříži
Občanská výchova v 8. třídách - Člověk jako osobnost
V rámci prvního pololetí se žáci 8. třídy v předmětu občanská výchova zabývali tématem "Člověk jako osobnost". Během tohoto období se seznamovali s různými aspekty lidské osobnosti, jako je temperament, schopnosti, charakter a vůle. Tyto znalosti následně uplatnili při práci na počítači, kde v prostředí Google vytvořili znalostní kvízy pomocí formulářů a také tematické internetové stránky. Dále pracovali v prostředí Canva, kde graficky zpracovali svou vlastní osobnost, což jim umožnilo lépe pochopit a reflektovat své myšlenky.
V oblasti schopností žáci zpracovávali život a dílo vybraných géniů, ať už z dávné minulosti či současnosti, a své poznatky prezentovali spolužákům. Výsledkem byly dvě nástěnky s těmito pracemi. Kromě toho si na podzim vyzkoušeli logickou olympiádu organizovanou společností Mensa, která se zaměřuje na úlohy podobné těm, které se vyskytují v IQ testech. Tento projekt jim umožnil nejen rozvíjet své znalosti, ale také lépe poznat samy sebe.
Hudební výchova - Vývoj světové rockové hudby ve 20. století
14. června 2024 navštívili žáci 7., 8. a 9. ročníku poděbradské divadlo, aby v tomto krásném kulturním prostředí zhlédli a především vyslechli vzdělávací hudební pořad. Téma bylo pro ně víc než zajímavé, protože šlo o vývoj světové rockové hudby ve 20. století. Pořad trval asi 75 minut a byl tak dobře připravený, že všechny po celou dobu zcela upoutal. Pan Milan Parnhaj diváky nejenom fundovaně informoval o vývoji hudby, ale sám i hrál a zpíval. Na závěr připravil i soutěžní kvíz. Jeho výkon žáci i učitelé proto odměnili dlouhým zaslouženým potleskem.
Přírodopis v 8. třídách - laboratorní práce
Fyzika v 6. třídách: objem kapaliny v odměrných válcích
Výtvarná výchova - soutěž
Anglický jazyk
Dne 23. února se naši žáci zúčastnili divadelního představení v anglickém jazyce. Pro 4. a 5. ročník se jednalo o anglicko-české moderní ztvárnění klasické pohádky Jeníček a Mařenka, pro 7. a 8. ročník bylo zvoleno představení Peter Black. Žáci tak měli možnost setkat se s anglickým jazykem v prostředí mimo školu.
Fyzika v 6. třídách: difuze
Fyzika v 8. třídách: Vodí, nevodí nebo polovodí?
To si mohli vyzkoušet osmáci v hodinách fyziky. Připojte do elektrického obvodu rozdílné věci ze svých školních tašek a vyzkoušejte, zda vedou nebo nevedou elektricky proud. Jak je to s grafitovou tuhou, kovovým kružítkem, klíčem, zámkem, jablkem ze svačiny, citronem, bramborou, mincemi a dalšími věcmi? Důkazem byla rozsvícená dioda.
Matematika v 6. třídách: měření délky digitálními nástroji
Děvčata 9. tříd v dílně
Programování robotů v 6. A
příprava
soutěž robotů
Chemie v 8. třídách
VODA - téma předmětu chemie, které osmáky obléklo do laboratorních plášťů a brýlí, aby experimentálně porovnali tvrdost vody pitné, destilované a Vincentky.
Hodina fyziky v 6. třídách - těžiště
Vánoční fyzika
Pracovní činnosti v 9. třídách
Německý jazyk
Žáci německého jazyka 7. – 9. ročníku měli poslední dny dost napilno. Měli za úkol napsat svá přání Ježíškovi do Německa. Někteří se tohoto úkolu zhostili opravdu poctivě. Dopisy budou zaslány na jednu z poboček německé filiálky Himmelpforten neboli Nebeské brány. Když budou mít štěstí, Ježíšek jim odpoví.
Fyzika
Hodina fyziky v 6. ročníku - tření
Fyzika
Laboratorní práce v 8. ročníku
Matematika
Síť kvádru a krychle v šestém ročníku II
Přírodopis
Krystalové mřížky
Kdo by nikdy nedělal zvířátka ze špejlí a kaštanů. My jsme v hodinách přírodopisu a v rámci témat z mineralogie naši zkušenost povýšili a sestavili modely ideální krystalové mřížky halitu (chloridu sodného). Ta vyjadřuje vnitřní stavbu krystalů nerostů. Pro stavbu modelů jsme využili na podzim všude přítomných kaštanů a již zmiňovaných špejlí. Skupinové práce žáků 9. A a 9. C jsou k nahlédnutí v prezentaci.
Matematika
Síť kvádru a krychle v šestém ročníku I
Chemie
Laboratorní práce řáků 8. a 9. ročníků
Informatika
Programování v 9. ročníku - programování s Micro:bitem